20.08.2023

Easy Peasy Hat

Z żakardami nigdy nie było mi po drodze. Irytowała mnie konieczność ciągłego zmieniania nitek i obawa, że wzór będzie ściągnięty albo za bardzo rozwleczony. Czas mijał, żakardy stały się modne, a w Internecie pojawiły się tutoriale pokazujące metody prowadzenia nitek. Aż wreszcie nadszedł dzień, w którym stwierdziłam, że nie będzie żakard pluł mi w twarz, wzięłam byka za rogi i... mam nową czapkę. Bezpłatny wzór "Easy Peasy Hat” opracowała Karolina Adamczyk. Można go znaleźć na Ravelry. 

Przy okazji czapkowania przetestowałam, zakupione eksperymentalnie, mercedesy Lantern Moon. Myślałam, że drutów SeeKnit, nic nie pokona, myliłam się. Czarne hebany są leciutkie, idealnie gładkie (nie za śliskie), dobrze przylegają do ręki, a sztywna żyłka podtrzymuje robótkę. Kupiłam krótkie (10 cm) i dzięki temu będę mogła z nich korzystać także przy robieniu czapek. Mają jedną wadę, jest nią cena. Na szczęście są święta, urodziny, imieniny... 

Materiałoznawstwo: włóczka Drops Karisma, druty 3,0 i 4,0

1 komentarz:

  1. Nie wiedziałam o istnieniu drutów Lantern Moon, z ciekawości wygooglowałam i... szczęka mi opadła, gdy zobaczyłam cenę😲
    Czapka idealna, nic się nie rozwleka i nic się nie ściąga👍

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawsze cieszą i dlatego bardzo wszystkim za nie dziękuję